Kayıt Yenileme ve Ders Kayıt İşlemleri Hakkında (2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı)

Değerli Öğrencilerimiz,

Enstitümüz bünyesindeki tüm lisansüstü programlarda 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz yarıyılı için ders seçimi ve kayıt yenileme işlemleri 09-20 Eylül 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmelidir.

 

Enstitümüz bünyesindeki lisansüstü programlara yeni kayıt olacak öğrencilerimizin de 09-20 Eylül 2024 tarihleri arasında ders seçimi yapmaları gerekmektedir.

 

Belirtilen tarihler arasında ders seçerek kayıtlanan öğrencilerimiz, akademik takvim ve iş takvimine uygun olarak 23-27 Eylül 2024 tarihleri arasında ders ekleme ve bırakma işlemi yapabileceklerdir. Ders seçimi yapan tüm öğrencilerimizin dersleri danışmanları tarafından onaylanacaktır.

 

Ders kayıtları ile ilgili olarak lütfen BURAYI tıklayarak ulaşacağınız belgede belirtilen hususları inceleyiniz.

 

Öğrenci Bilgi Sistemine SDÜNet üzerinden giriş yapılması mümkündür. Giriş işlemleri ile ilgili bilgi almak için tıklayınız.

- Kayıt yenileme tarihlerinde ders veya tez seçimi yapmayan öğrenciler katkı payı veya öğrenim ücretini yatırmış olsalar bile kayıt yenileme işlemi yapmış sayılmazlar. Kayıt yenileme ve ders seçimi işlemini gerçekleştirmeyen öğrenciler öğrencilik haklarından yararlanamazlar, tez savunma ve seminer sınavlarına giremezler. Kayıt yenilenmemiş olan ilgili dönem azami öğrenim sürelerinden sayılır.

- Mezun aşamasında olup; mezuniyet işlemini tamamlayamayan (mezuniyet kurul kararı alınmayan) öğrencilerimiz dahil tüm öğrencilerimiz kayıt yenilemek zorundadır.

- 2024-2025 Eğitim-Öğretim Güz Yarıyılında yeni kayıt olan öğrencilerimizin de ders seçimi yapmaları gerekmektedir.

- Seçilen derslerde ders ekleme-bırakma (ekle-sil) aralığında (23-27 Eylül 2024) değişiklik yapılabilir. (Ekle-sil işlemi için mutlaka ders kayıtlanması yapılmış olmalıdır.)

- Süleyman Demirel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönergesi Madde 10/1 (ç)’de belirtildiği üzere; bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir dersin lisansüstü eğitim sırasında ders döneminde alınması zorunludur. Enstitümüzde bu ders “Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği” ismi ile verilmektedir.

- Süleyman Demirel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönergesi Madde 10/3 (c)’de belirtildiği üzere; öğrenci bir yarıyılda, muafiyet/intibak işlemleri hariç olmak üzere, en fazla 42 AKTS kredilik ders seçebilir.

- Süleyman Demirel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönergesi Madde 11/3 (a) ve (b)’de belirtildiği üzere; öğrenci, daha önce alıp başarısız olduğu dersi tekrarlamak (tekrar almak) zorundadır. Başarısız olunan dersin açılmaması veya programdan kaldırılması durumunda danışmanın önerisi, EABD başkanlığının teklifi ve Enstitü Müdürlüğü’ne bildirmek koşulu ile ilgili dersin yerine uzmanlık alan dersi hariç başka bir ders alabilir.

- Tez aşamasındaki tezli yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin kayıt yenileme tarihlerinde öğrenci bilgi sistemi üzerinden mutlaka "Tez" dersini seçerek onaylamaları gerekmektedir.

- Süleyman Demirel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönergesi Madde 27 ve 38’de belirtildiği üzere; lisansüstü öğrenciler uzmanlık alan dersini danışmanın isteğine bağlı olarak almak ve devam sağlamak zorundadır. Uzmanlık alan dersi sıralı şekilde alınmak zorundadır. Uzmanlık alan dersi öğrencinin ders yükü kredisine dahil edilir. Bu dersi alan öğrenci başarısız olması durumunda, başarılı oluncaya kadar dersi tekrar eder. Yüksek lisans öğrencileri, toplamda en fazla dört yarıyıl olmak üzere, ders aşamasında en fazla 2 ve her yarıyıl en fazla bir uzmanlık alan dersi alabilir. Doktora öğrencileri toplamda en fazla sekiz yarıyıl olmak üzere, ders aşamasında en fazla 4 ve her yarıyıl en fazla bir uzmanlık alan dersi alabilir (15/01/2021 tarihli ve 566/1 sayılı senato kararı ile değişik).

- "Gelişim ve Öğrenme" ile "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme" derslerinin verilmesinde Eğitim Bilimleri Enstitüsü sorumludur. Bu dersler, tezli yüksek lisans programlarında seçmeli, doktora programlarında ise tez döneminde alınması zorunlu olan derslerdir.

 

YENİ KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİLER:

Yeni kayıt yaptıran öğrencilerimiz Öğrenci Bilgi Sistemi'ne SDÜNet üzerinden öğrenci numaralarının başına öğrencisi oldukları program düzeyinin kodunu ekleyerek erişebilirleri. Yüksek lisans öğrencileri "yl", doktora öğrencileri ise "d" kodlarını kullanmalıdırlar. Örneğin; yüksek lisans öğrencisi için kullanıcı adı "yl1234567899@ogr.sdu.edu.tr", doktora öğrencisi için ise kullanıcı adı "d1234567899@ogr.sdu.edu.tr" şeklinde olacaktır. Örnekteki "1234567899" kısmına öğrenci numaranız yazılmalıdır. Kullanıcı adınız ile birlikte şifre girmeniz istenecektir. Ön tanımlı olarak şifreniz, TC kimlik numaranızın son sekiz hanesidir. Sisteme ilk girişinizde güvenlik önlemi olarak şifrenizi güncellenmeniz gerekmektedir.

 

Öğrenci numarasını öğrenmek için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemi giriş işlemleri ile ilgili bilgilendirme için tıklayınız.

Ders kayıt yardım belgesine erişmek için tıklayınız.

 

KATKI PAYI VE ÖĞRENİM ÜCRETİ

- Program için tanınan normal süresini (yüksek lisans için 4, doktora için 8 yarıyıl) doldurmuş ve ikinci üniversiteye kayıtlı öğrenciler katkı payı ödemesi yapmalıdırlar.

- Enstitümüz Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı öğrencilerinin öğrenim ücreti ödemesi yapmaları gereklidir. Üniversitemiz 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı katkı payı ve öğrenim ücretleri için tıklayınız.

- Öğrencilerimiz öğrenim ücreti ödemelerini Türkiye Halk Bankası A.Ş. (Halkbank) ve T.C. Ziraat Bankası A.Ş. (Ziraat Bank) bankamatiklerinden (ATM) gerçekleştirebilirler. EFT ile ödeme kabul edilmemektedir. Öğrencilerimiz ödemeleri gereken tutara Öğrenci Bilgi Sistemi Ders Kayıt ekranınından erişebilirler.

Halkbank ATM'lerinden; Giriş -> Kurum Ödemeleri -> Harç -> Ödeme Yapacağınız Kurumun Bağlı Bulunduğu İl Plaka Kodu (Isparta için 32 yazılmalıdır) -> SDÜ -> (Öğrenci No girilerek ödeme).

Yayın Tarihi: 09/09/2024
Okunma Sayısı: 2310