Politikalarımız
1. Sürekli İyileştirme: Eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı alanlarında yürütülen tüm faaliyetlerde sürekli iyileştirme yaklaşımı benimsenir ve kalite süreçleri düzenli olarak gözden geçirilir.
2. Paydaş Katılımı: Kalite yönetim süreçlerine iç ve dış paydaşların aktif katılımı sağlanarak, alınan geri bildirimlerle karar alma ve iyileştirme mekanizmaları desteklenir.
3. Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik: Tüm akademik ve idari süreçlerde şeffaflık esasıyla hareket edilir; paydaşlara karşı hesap verebilirlik ilkesi gözetilir.
4. Veriye Dayalı Yönetim: Stratejik planlama, performans izleme ve karar alma süreçlerinde güvenilir ve güncel veriler temel alınır.
5. İnsana ve Değere Odaklılık: Öğrenci, akademik ve idari personelin memnuniyeti ve gelişimi ön planda tutulur; etik değerler ve toplumsal sorumluluk ilkeleri doğrultusunda hizmet sunulur.
1. Üniversitemizin ve fakültemizin stratejik plan ve hedefleri ile uyumlu uluslararasılaşma politikaları belirleyip izlemek ve istişare kültürü altında, iç ve dış paydaşlarla birlikte, değerlendirerek sürekli olarak gelişimini sağlamak.
2. Fakültemiz bünyesinde araştırmalarına devam eden akademisyenlerin ve öğrencilerin evrensel düzeyde bilimsel perspektif geliştirmesine olanak sağlayacak imkânlar oluşturmak.
3. Üniversitemiz bünyesinde faaliyet yürüten Dış İlişkiler Ofisi ve Erasmus Kurum Koordinatörlüğü gibi birimlerin rehberliği ile hem akademisyenlerimizin hem de öğrencilerimizin Erasmus ve Mevlâna gibi değişim programları veya ikili anlaşmalar yoluyla yurtdışı eğitim-öğretim olanaklarından faydalanmalarını sağlamaya yönelik çalışmalar ihdas etmek.
4. İçinde bulunduğu topluma rehberlik edecek uluslararası geçerliliğe sahip bilimsel bilgiyi üreten araştırmacılar geliştirmek ve bu çerçevede yayınlar yapmak.
5. Evrensel değerler ışığında hareket ederek küresel barışa ve refaha katkı sağlamak.
1. Dinî Bilgi ve Anlayışta Derinlik: Öğrencilere sağlam, bilimsel temellere dayanan dinî bilgi kazandırmak; tarihsel, kültürel ve toplumsal bağlamlarıyla dini yorumlayabilme yetkinliği kazandırmak hedeflenir.
2. Toplumsal Sorumluluk ve Din Hizmeti Bilinci: Din görevliliği, öğretmenlik ve benzeri mesleklerde hizmet verecek bireylerin toplumsal sorumluluk, empati ve hizmet etiği bilinciyle yetişmesi hedeflenir.
3. Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve gelişim ihtiyaçlarını dikkate alan, aktif katılımı teşvik eden öğrenci merkezli öğretim yöntemleri uygulanır.
4. Program Kalitesinin Güvencesi: Müfredatlar, bilimsel gelişmeler ve toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda düzenli olarak gözden geçirilir ve güncellenir.
5. Nitelikli ve Etkin Öğretim Kadrosu: Eğitim-öğretim süreçleri, alanında yetkin ve sürekli gelişimi teşvik edilen akademik kadro ile yürütülür.
6. Çoğulculuk ve Dinî Hoşgörü: Farklı dinî ve mezhebî yaklaşımlara saygı çerçevesinde, çoğulcu bir anlayışın benimsenmesi ve toplumsal barışa katkı sunacak bir din dili geliştirilmesi desteklenir.
7. Evrensel ve Değer Temelli Eğitim: Öğrencilere evrensel bilgi ve becerilerin yanı sıra etik, toplumsal sorumluluk ve kültürel değerlere dayalı bir perspektif kazandırılır.
8. Yaşam Boyu Öğrenme ve Dijitalleşme: Öğrencilerin bilgiye erişim, teknoloji kullanımı ve yaşam boyu öğrenme becerileri geliştirilerek değişen dünya koşullarına uyumları desteklenir.
9. Medeniyet ve Değer Aktarımı: İslam medeniyetine ait düşünsel, ahlaki ve kültürel mirasın aktarılması ve çağın ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde yeniden yorumlanması esas alınır.
1. Araştırma faaliyetleri, SDÜ’nün stratejik planı ve kalite güvence sistemiyle uyumlu şekilde planlanır ve akademik personelin bu süreçlere aktif katılımı teşvik edilir.
2. Komisyon, akademik personelin BAP, TÜBİTAK ve Erasmus gibi fonlara proje başvurusunda bulunmasını destekler ve öğrenci araştırma projelerine danışmanlık eşleşmeleri sağlar.
3. Fakültede düzenlenen araştırma temelli seminer, çalıştay ve kongre gibi etkinliklerde koordinasyon ve içerik katkısı sunar.
4. Ar-Ge çıktıları ve performansı dönemsel olarak izlenir, raporlanır ve öz değerlendirme süreçlerine entegre edilir.
5. Akademik yayınların, ulusal ve uluslararası iş birliklerinin ve araştırma kültürünün geliştirilmesi hedeflenir.
1. Katılımcı ve Şeffaf Yönetim: Tüm paydaşların görüş ve katkılarına açık, hesap verebilir ve şeffaf bir yönetim anlayışı benimsenir.
2. Stratejik ve Veri Temelli Karar Alma: Karar süreçlerinde stratejik hedeflerle uyumlu, ölçülebilir veriye dayalı planlama ve değerlendirme esas alınır.
3. Sürekli İyileştirme ve Geri Bildirim: Akademik ve idari süreçlerin kalitesini artırmak amacıyla düzenli izleme, değerlendirme ve geri bildirim mekanizmaları işletilir.
4. Yetkinlik ve Görev Dağılımı: Akademik ve idari personelin yetkinliklerine uygun şekilde görev dağılımı yapılır; liyakat ve sorumluluk esas alınır.
5. Yasal ve Etik Uyum: Tüm yönetim süreçleri, yükseköğretim mevzuatı, kurumsal etik ilkeler ve kalite standartlarıyla uyumlu olarak yürütülür.
1. Dinî ve Ahlaki Değerlerin Topluma Aktarımı: Toplumsal barış, hoşgörü, empati ve adalet gibi değerlerin yaygınlaştırılması amacıyla konferanslar, seminerler ve paneller gibi etkinlikler düzenlenir. 14
2. Hayat Boyu Öğrenme ve Yaygın Eğitim: Toplumun farklı kesimlerine yönelik din eğitimi, değerler eğitimi ve manevi danışmanlık alanlarında sürekli eğitim programları sunulur.
3. Toplumsal İhtiyaçlara Duyarlılık ve Katılımcılık: Toplumun güncel dini, kültürel ve sosyal sorunlarına duyarlı olunarak, iç ve dış paydaşların görüşleri doğrultusunda faaliyetler planlanır ve uygulanır.
4. Yerel ve Ulusal İş Birlikleri: Belediyeler, STK’lar, kamu kurumları ve kalkınma ajansları gibi paydaşlarla iş birlikleri kurularak toplumsal fayda sağlayan projeler geliştirilir.
5. Dezavantajlı Gruplara Yönelik Manevi Destek: Kadınlar, göçmenler, engelliler, yaşlılar, mahkumlar ve korunmaya muhtaç çocuklar gibi toplumsal gruplara yönelik manevi rehberlik ve destek hizmetlerinin sunulması teşvik edilir.